Of het nou een kinderfeestje, bruiloft of personeelsfeest is, vaak zorgt de organisatie voor een hoop zorgen en stress. Je wilt immers een onvergetelijk feest neerzetten waar iedereen over te spreken is. Toch blijkt de organisatie lastiger te zijn dan het klonk.
Je moet immers aan alles denken: de locatie, decoraties, uitnodigingen. Toch zijn er simpelweg drie taken die de grootste invloed zullen hebben op het betreffende feest: de decoraties, de entertainment en het eten & drinken. Hieronder deel ik de beste tips om deze taken succesvol af te ronden.
Inhoudsopgave
Decoraties
Zodra de gasten binnenkomen, zal de decoratie hen direct een indruk geven. Als organisator is het je taak om deze indruk positief te houden. De locatie mag er niet kaal en ongezellig uitzien. Om dit te voorkomen, is het raadzaam om veel decoraties aan te schaffen om de locatie sfeer te geven. Bepaal een thema en zoek passende decoratie. Bij het bepalen van het thema is het immers wel belangrijk om rekening te houden met de doelgroep.
Entertainment
Gedurende het feest wil je voorkomen dat de gasten zich gaan vervelen. Door de middag / te voorzien van voldoende entertainment zal deze situatie voorkomen worden. Huur bijvoorbeeld karaoke-apparatuur of maak van tevoren een grappige quiz. Dit zal immers genoeg gespreksstof opleveren voor de rest van de avond.
Om de sfeer te behouden, is een dj inhuren ook gunstig. Als organisator hoef je je geen zorgen te maken over de muziek. Een dj weet namelijk exact welke muziek geschikt is bij het betreffende feest.
Eten & drinken
Na een tijdje zullen de gasten trek of dorst krijgen. Het is belangrijk om tijdig in te springen om de gasten te voorzien van voldoende eten en drinken gedurende het feest. Om extra verantwoordelijkheden uit de weg te gaan, kan het verstandig zijn om een grote tafel te plaatsen met eten en drinken. Zo kunnen de gasten zichzelf voorzien en hoef jij je daar niet druk om te maken.